Soon its over.

Jahapp, då var snart ännu en skolvecka avklarad.
Bara morgondagen kvar.
Det går ganska bra faktiskt,
bättre än förväntat.
En massa nya kurser, nya lärare och så.
Som vanligt försöker jag inte tänka så mycket,
utan bara flyta med.
Det är lättare sagt än gjort kan jag lova.
Massa tankar,
åh jag hatar dom.
Det handlar nog inte om att välja,
det mesta handlar om att vara realistisk.
Lätt för dig kanske...

aja, blir bara deprimerad då jag tänker på allt.
27 dagar tills jag får åka ner till underbara Lina.
Jag känner att jag är i behov av hennes närhet nu.
Snacka om en brud som verkligen gör mig glad.
My lovely babe! :)
Känns många gånger som att jag inte vet vad jag gör här.
Men vad skulle jag göra där nere?
Jag måste vara realistisk...
Men egentligen, varför måste jag vara det?
Alla andra är ju så duktiga på att vara de, dom gör det så bra...

och i klassen, jag trodde inte riktigt att det var som det tydligen var.
Ingen därifrån skulle sakna mig om jag flyttade heller..
Folk snackar ju bara, tydligen!
Jag blir så fruktansvärt less och LEDSEN på falska människor.
Som beter sig på ett sätt, och snackar på ett annat då jag inte är närvarande.
Sådant betende har jag fått nog av, så det är lika bra att ni bara håller ifrån mig.
Jag är ABSOLUT inte beroende av er.
Trodde det bara inte om en av er.

Tjejerna åker till Turkiet imorgon.
Visst det känns surt att inte bli tillfrågad,
men nu är det redan försent.
Jag kan bara hålla alla tummar jag har för att det går bra för dom,
och att dom verkligen tar hand om varandra.
Vill inte att något ska hända!

Jag får roa mig på eget sätt,
och det har jag tänkt att göra i Piteå i helgen.
Nämligen på årets sista tävling.
Det känns grymt tråkigt,
men samtidigt känns det bra att få vara ifrån det ett tag.
Att få bli lite mer social på hemmaplan,
har ju som varit borta en hel del i sommar.
Jag hoppas helt klart på att det går bra för mina syskon,
på sista tävlingen tycker jag faktiskt att det borde få gå bra för dom båda.
Nästa tävling i Piteå, alltså nästa vår, så hoppas jag själv stå där i upliningen.
Det är mitt mål, och jag hoppas att det kommer att fullföljas!

Ett annat mål jag har är att få till projektarbetet på ett bra sätt.
Första lektionen med det idag,
jag ska göra en matbok. "Middagstips för tonåringar", typ.
Snabbt, billigt och nyttigt.
Vi får se hur resultatet blir,
satt iaf vid en dator idag och försökte ta fram lite recept.
Känns som att jag måste börja någonstans,
men det kommer bli mycket att göra.
Förhoppningsvis har jag Marielle och mamma till hjälp.

Nu väntar strax sängen,
och jag ska försöka inte tänka så mycket.
Man brukar säga att det blir lättast så.


Tare chill. eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0