DR in Sundsvall.

Åh vilken helg det har varit alltså.
Helt galet.
Först att dom ljuger IGEN om att dom inte ska komma.
Men jag gick inte på det, så jag var inte orolig.
Så kommer vi dit, och det har regnat hela kvällen.
Vi, Juniorerna, som bor på gräset hade kraftiga problem med att komma på plats.
"Duken" som vi skulle bo på hade blåst så det var massor av veck på den.
Så vi aktar på den, men då kör vi nästan fast istället.
Stora lerdiken blev det.
Så då la vi tillbaka duken, och det blev väl lite sådär.
Hela helgen har duken och marken varit dålig, så det är väl som det är.

Men körningen måste jag säga gick ändå kanon för dem flesta.
David satte sin personbästa i reaktionstid på 0.018.
Jätte kul för honom. Samtidigt sätter Frida sitt årsbästa på 0.006.
Med dom tiderna låg Frida 3a och David 11 inför elimineringen.
Även Lina låg bra till.
Linus, som kör ET PRO, fick ligga etta där ett tag. En reaktionstid på 1 tusendel. Alltså, 0.001.
Galet, men då kommer en dum häxa på att han tydligen kör med fel bakaxlar.
Hon får igenom sin protest och Linus tappar alla sina tider.
Iaf kör han igen, och kommer med på listan.
Frida åker ut i kvartsfinalen.
Och sen åker dom ut en efter en.
Frida Paulsson vinner junior, och Jessica kommer 2a.
Dessutom kör hon numera med en Stockmotor, så jag måste säga att det var starkt jobbat av henne.
Men bananskalsflickan ska jag nog börja kalla henne.
Snacka om tur!
Första rundan SOVER killen hon möter i starten.
Andra rundan breakar motståndaren med 6tusingar.
Tredje rundan kör hon solo.
Fjärde rundan breakar Jimmy.
Endast i finalen går rundan som den ska, och då vinner Frida över henne.
Linde -07, jag säger bara det är en repris.

Aja, som sagt , dom åkte ut en efter en, och även Linus.
Det som han verkligen inte behövde.
För att han skulle vinna kuppen som han kör i, krävdes det att tanten som protesterat ut honom skulle åka ut i semin.
Annars skulle hon få för mycket poäng och passera honom.
Så han är ute, och hon ska köra semi mot en annan kille.
Mamma står ute på plattan, Lina sitter längst ut vid banan.
Jag, Linus, Leif, Albin och Robert sitter på teamläktaren, där man bara ser starten och granen.
Dom sticker i väg, och vi ser att granen blinkar för att killen vann.
Lyckan då, säger jag bara!
Obeskrivlig. Alla skriker, klappar händerna, Linus lyfter upp mig, och jag kramar på alla.
Jag tror nästan jag blev gladare än Linus himself.
Det är nog bara för att jag varit med dom så mycket i sommar, och jag vet vilka problem dom haft med bilen, bussen och allting.
Dom var verkligen värd detta! :)
Nu blir det 2142 som deras regnr på bussen nästa år. Not bad alltså!

Sen for dom, sen for vi.
Och nu är det tomt.
usch.

Hoppas denna månad går snabbt,
för sen väntar 4,5 dag i Medåker i september!
Wonderful!
Men som sagt, först ska jag ta tag i skolan.
Och körkortet! Det blir på måndag!
jag vet en brud som är taggad!! :)

Tack för en underbar helg allihopa!
Ni är så sjukt bäst!
Leif, Lis och mina drinkkvällar, fredag och lördag. Inte helt fel ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0