Long time, no see.

Jag som skulle vara duktigt och hålla bloggen uppdaterad. Och hur gick det kanske, inte så bra.
Dagarna går, och jag glömmer helt enkelt bort det.
Ska ärligt försöka en gång till, sen ger jag upp.

Fjällen var underbart, massa skoter, skratt och bilåkning. Helt klart ett minne!
Dock väldigt tomt utan Robert, och det blev ett kärt återseende på Statiol i Lycksele.
Hans kära föräldrar gick med på att stjutsa honom dit, åh, ville inte sluta krama!

Vad har mer hänt sen sist?
Skolan flyter på, och det känns som att en lugn period väntar nu framöver.
Går ut på praktik vecka18, och 6 veckor framåt.
Ska vara på Östteg, i en förskoleklass, tror att det blir bra.
Har ju min kära moster på samma ställe, så det känns mysigt!

Gjorde bort mitt andra prov efter lovet idag.
Samhällskunskap om ekonomi. Det känns som 100kg föll av på en gång då jag gick ut genom dörren.
Man kan i princip säga att SamhällskunskapA är avklarat nu, känns grymt härligt faktiskt.
Det är ju inte dirket världens enklaste, och det krävs att man är intresserad för att man ska förstå nånting.

Jag håller på att bli en sån där tjej som jag lovade att inte bli.
Jag har alltid sagt att även om man skaffar pojkvän så ska man inte lämna vännerna,
och det har nog blivit lite så.
Mår dåligt över det, då jag vet hur bra jag trivs med mina girls.
Det måste bli ändring på det här nu,
egentligen var det tänkt att vi skulle ses ikväll.
Men Ellen var tvungen att plugga så det blir på Torsdag istället.
Vill inte tappa dem för allt i världen!

I helgen blir det förövrigt Åsele. Känns verkligen jätte härligt att komma bort.
Inte för att jag inte trivs hemma eller att det hänt något, men miljöbyten är aldrig fel. 
Börjar 10.40 på fredag och slutar 11.40, så den dagen kan man ju inte klaga på. Sedan blir det buss till Åsele med min älskade pojke, vad mer kan man begära? Ingenting. 

Två saker tynger mig idag. 
Det första är att jag känner att jag tappar min syster. Det känns så fruktansvärt tungt! Vill inte tappa min lilla flicka. Vill vara en del av hennes liv, istället håller hon allt för sig själv. 
Hon säger att hon inte mår bra, och att hon inte öppnar sig för någon... 
men hon kan väl göra ett undantag, för jag vill verkligen veta!
Älsklingssyster, försvinn inte!
Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg 

Det andra... Vänskap.
Om man ska behöva tävla om en vän så tänker jag inte vara med. Det känns som man måste ha något att komma med för att duga för somliga. Vill inte känna eller tänka som jag gör, men jag kände verkligen av det idag, och det är ju något som jag vet sedan tidigare. Dock blev det bättre på eftermiddagen, men det kändes som att jag bidrog en hel del till det. Jag kände mig ändå glad då jag fick bekräftelse att jag inte var luft längre. Vi är och kommer nog inte bli bästa vänner, men jag mår gott av att vi funkar iallafall.
Så efter att jag fixat detta, det var då det kändes som att du vaknade också.
Men jag tänker inte tävla. Hellre går jag ensam än att måsta vara någon för att få umgås med dig.
Jag vet att det här inte är något som du tänker på, men jag gör det..

Tror jag har fått med det mesta av dagens funderationer nu,
ska verkligen bli bättre på det här nu. En gång för alla.
Take care, tills vidare!


image31

Jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0