Here comes the sun

Jag verkligen älskar vårvädret som har varit idag,
solglajjerna var på och typ halva klassen gick till stan på lunchen.

Iaf, idag.
Drygt som vanligt att kliva upp, men nu väntar två sovmornar så jag kan inte klaga allt för mycket.
Ganska ovärd förmiddag faktiskt.
Genomgång inför APUn på FSFn.
Vi fick en massa papper och Eva allmänt pratade på.
Sen på PEDL så fick vi göra ett häfte inför praktiken.
En massa blad med olika förslag på aktiviteter som vi kan utföra på barnen.
Det blir nog bra.
Efter det så var det redovisningar på kommunikationen,
inte alls någon stor grej, utan det var ganska chill.
Sen åt jag och Robert lunch på skolan, för att sedan gå ner på stan.
Där gick vi runt på en del klädaffärer,
och jag kollade väl mest efter sommarkläder inför Turkiet och så.
Det var lite mys.
Men måste medge att det är svårt att kolla seriöst efter kläder då folk är med,
jag vet inte vad problemet är, men det är bara så.
Det känns som att jag får en förväntan på mig, det är så svårt att förklara.
Sen träffade vi Tony, Frida, Fredrik och Johanna på stan,
så då åt vi glass med dom, det var inte att leka med :)
Efter det gick vi på en föreläsning på KRIS - Kriminellas Revansch I Samhället.
Dom var knappt förberedda på att vi skulle komma,
så till en början kändes det som att det skulle bli en väldigt dryg timme.
Men när dem väl kom igång så var det helt sjukt.
Dom berättade vad dom gjorde på KRIS,
och sen berättade dom om sin egen bakgrund och så.
Helt sannslöst vad vissa får vara med om saker alltså.
Allting kan börja med en oturs bilresa, så är hela livet påväg att gå ut för.
Det är så orättvist.
Iaf så var det väldigt intressant att lyssna på,
och timmen gick jätte fort.
En kort engelskalektion,
sen blev det att skynda till bussen.
Och nu sitter jag här,
jätte mätt efter en tortellinimiddag.
Underbart :)

Ikväll är det Tuvgränd som gäller,
och vi ska väl försöka se klart Juno,
det måste gå.
Jag får inte somna ;p

Tjejerna har planerat en grillkväll imorgon,
det ska bli riktigt mysigt faktiskt.
Jag ska inte dricka,
men det kan ju vara kul för det :)
Det var ett tag sen vi träffades nu,
det måste bli skärpning.

Ska överlåta datorn till min syster nu,
och ringa Sofia.

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0