17 Oktober

image21

Väggen är nära.

Alltså helt ärligt,
hur dåligt ska man behöva må för att någon ska få upp ögonen.
Stog och grät igår till mamma,
men känns det bättre idag?
NEJ!
Känns som allt bara är så hopplöst,
som att titta in i en mörk tunnel utan någon som helst utgång,
allt jag ser är bara en massa mörker.

Ska det vara så här?
Inte en lugn stund i skolan,
hela tiden ska dom komma med något nytt.
Så fort ett prov är avslutat så kommer dom med nya.
Allt jag vill är att bara skrika!, och gråta!
Men jag vet att ingenting blir bättre av det,
alla arbeten måste göras ändå.
Sjuukt!
Och alla säger : Det blir bättre sen..
men jag vet verkligen inte om det blir det!
Redan 4 inplanerade prov efter lovet,
och det lär bli fler...
Suck,
Känns som jag kommer gå in i väggen,
tro att jag överdriver,
men helt ärligt,
har aldrig mått så här dåligt!
Kan knappt sova,
allt jag tänker på är alla skoluppgifter som ska göras,
och alla prov som ska skrivas.
Det känns som livet bara rinner förbi..
Jag går upp, äter, far till skolan, kommer hem, äter, pluggar och sover.
Vilket liv alltså!

Känner ångesten sprida sig genom kroppen,
det kryper i mig!
Vill bara krypa ner under täcket och aldrig mer gå upp...
Vaför ska det vara så här ?

Jag vet att jag är överambitiös och att jag vill prestera bra!
Men jag kan inte rå för det,
jag har alltid haft lätt i skolan,
aldrig fått dåliga betyg och aldrig missat någonting.
Därför känner jag att jag inte vill göra det nu heller.
jag vill kunna fixa det fastän allt är så jobbigt!

Kan inte lova att jag överlever,
det är något jag hoppas på,
vill hinna fira min 17 års dag,
men ska det fortsätta orkar jag verkligen inte mer!
Det här går inte!
Kom ihåg mig när jag är död, dränkt av skolböcker!

Ikväll väntar tantis med Ellen och Erica,
sen blir det hem och fortsätta plugga till matteprovet,
sen imorgonkväll blir det att plugga stresshanteringsprov,
sen i helgen blir det att plugga engelska och naturkunskapsprov,
samt öva inför naturkunskapsredovisning, ULS-redovisning och svenska redovisning.
Hoppet alltså! Detta är innan lovet.. suck!!!

Måste återgå till matteboken..

Over and out.
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0