22 Augusti

image4

Back to business

Jahapp, då var man tillbaka då,
samma tråkiga byggnad,
samma tråkiga korridorer,
till och med samma buss! ;o ,
däremot chaffören var ny, och han vill jag lova var en upplevelse.
Föreställ dig Stig Helmer, med sånna här glasögon där man kan fälla ner ännu ett par, 
så blir det lixom solglajjer!
Precis så vare, och han var virrig vill jag lova,
men det funkar säkert! , lite småkul att fördriva tiden i bussen genom att spana in honom!
Klassen då?, jaa, vad säger man.. Vi har tydligen bytt namn,
från BF06BE till BF2BE, nu vill draggen leka midgård vill jag lova!
men änfast vi bytt namn så är det i stort sätt det samma,
samma gruppering, och samma snack från hörnen längst bak.
En dag, och jag är redan less, suck...
Skulle kunna vända redan i dörren imorse, så peppad var jag!
Riktigt mysigt däremot på lunchen,
halva klassen drog ner på stan och satte sig på bryggan vid älven,
riktigt mysigt, doppade fötterna i vattet och spelade musik, lovely!
Blir nog en del sånna utflykter på onsdagsluncherna med 2 timmars hål.
Men övriga schemat, åh, får ju panik, 8.20-15.40 varje dag typ, det här är ju ett skämt!
Får försöka överleva, men det lär inte bli lätt kan jag lova!

Mysigt ändå att träffa alla idag,
alla 91or som har börjat, och alla i klassen...
Emma, ååh, har träffat henne en gång denna sommar, skam!
och vi som sa att vi skulle bo i hennes stuga till hela sommaren,
blev det av ? , nae!
Riktigt härligt att träffas idag iaf, hon berättade om sitt,
och jag snackade väl på en hel del om mitt,
med alla typ, haha, precis som vanligt!
Emelie babblar och alla lyssnar, vare sig dom vill eller inte!
Johanna snackade också, och då blev jag lite rädd faktiskt!
Fick veta lite från Rix som jag hade förträngt, eller helt enkelt glömt!
kommer aldrig våga se hennes kompis i ögonen igen!, shit va pinsamt!, eller hemskt!
huvva! , aldrig mer sånna kvällar! man ångrar sig bara efteråt!

Matilda smsade nyss och undrade om jag skulle beställa färglinser med henne och Jeanette, helt plötsligt blev jag aspepp!
Ville ju det redan i höstas, man blev inte av då!
skulle vara riktigt nice att skaffa nu,
men vilken färg? ;o
aja, vi får ta och se hur det blir med den saken,
mamma lär ju inte tycka att det är en bra idé...

nae, nu är jag inte pepp på skolan längre...
saknar sommarlovet redan!
men sovmorgonen imorgon och på fredag känns väldigt välkommen!

Har pratat med Wallbergsbarnen idag också, båda två.
åh, saknar alla. Vill verkligen till Malmö nu!
Fick reda på idag också att vi var lediga fredagen den 5 oktober,
och då vet jag en som blev väldigt taggad på att dra söderut på torsdagkväll till på söndagen.
Skulle vara så himla mysigt!
En helhelg i Medåker, kanske följa Lina till skolan,
och sen bara vara! Skulle vara underbart!
men vi får väl se vad som hände, bara en tanke som slog mig!
en tanke som skulle vara riktigt mysig om det gick att genomföra!

Ska skjutsa Frida mot mjukglassen nu ^^,
sen blir det en promenad, sen blir det film med popcorn.
Det är min kväll! , sen ska jag nog hinna med lite städning också!

Over and out.
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0